' jag är en jävla subba medan du är så underbar.

På facebook finns de allihop. Alla jag träffar och inte träffar. Alla jag pratar med och inte pratar med, skrattar åt, gråter med, går förbi, ser i skolan, arbetar med. Alla jag älskar och alla jag hatar. Här finns alla de jag hälsar på, och alla de jag inte hälsar på. Jag har ändå dragit en gräns vid personer med statusuppdateringar som liknar الله يرجكم .. وربي مقلب جآآمد. Varför vet jag egentligen inte för vad är för skillnad på hon den där som känner honom som jag sett i skolan som är bror till hon den där, ja du vet, hon, och han som skriver något jag inte förstår? Jag är lika jävla ointresserad av båda två, men .. det var det här med vänner..

Det är fascinerande hur popularitet mäts i hur många personer som finns i en lista över vänner på facebook. Här gör Aliba och hans fyrtio rövare vid namn Mohammed, Abdula (och 38 andra namn jag inte kan uttala) dig till något coolt. Som sagt, fascinerande. Om det inte är någon skillnad på Alibaba och han den där som känner hon du vet, så borde jag väl egentligen ta bort dem allihop. Alla de som ger fan i mig och alla som jag själv ger fan i. Alla de som inte har en minsta aning om vem jag är och alla som pratar skit bakom ryggen på mig. Alla som pratar med mig bara för att de måste och alla de där som låtsas att vi är världens bästa kompisar.


De är egentligen värst. De där gamla-före-detta-bekanta-vilka-de-nu-är som man måste hälsa på bara för att man umgåtts med dem en gång i tiden. De som inte bryr sig ett skit om hur man mår eller vad man gör men frågar utan att lyssna på svaret samtidigt som de drar ett leende som är så fejkat att det ser ut som om det vore uppsatt med klädnypor i båda kinderna, bara för att vara trevliga. Läs det sista ordet igen. Bokstavera. T-R-E-V-L-I-G-A.

Jag ska vara helt uppriktig nu. Jag vill kunna gå förbi, de här se personerna i ögonen och veta att vi inte behöver säga något, att vi inte behöver göra oss till just för att vi ändå inte bryr oss, och vara tyst. Din jävla bitch, jag vet att du tänker så nu, men jag vill bara slippa en jobbig situation. Ett hej är helt okej, men den där förbannade jävla frågan om hur jag mår behövs inte. Du och jag är inte så bra kompisar längre och jag har viktigare saker för mig än att antingen ljuga för dig, vilken man i stort sett alltid för när man säger att allt är bra, eller att berätta för dig hur det verkligen är och veta att du skiter fullständigt i om jag lever eller inte. Men nej, för all del, bara för att jag gör oss båda en tjänst och säger att det gott och väl räcker med ett hej så är jag en jävla subba medan du är så himla underbar bara för att du låtsas vara trevlig. Läs det tredje sista ordet igen. Bokstavera. L-Å-T-S-A-S.

Skulle ni ändra er, och skulle jag ändra mig, så har vi det återigen .. facebook. Där finns allt och ingenting och där får jag mitt svar på frågan om vad skillnaden mellan habba habba och hon den där du vet är. Kanske kommer jag någon gång ställa mig frågan och undra vad hon den där du vet gör nuförtiden och därför accepterar jag, inte bara för att slippa bli kallad bitch. Däremot, kommer jag aldrig undra vad Habba habba gör, och gör det mig till lite ocoolare, så fine, då får det vara så.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0